- Odwiedziny: 6367866
- Do końca roku: 257 dni
- Do wakacji: 64 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-04-18
Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy
WSPÓLNY STÓŁ.
Nazwa innowacji |
Wspólny stół. |
Temat innowacji |
Praca w grupach nad wybranymi zagadnieniami w cyklach tygodniowych. |
Imię i nazwisko autora / zespołu autorskiego |
Jadwiga Krawczyk
|
Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację |
Jadwiga Krawczyk
|
Czas trwania innowacji |
10.09.2019-31.10.2019 |
Rodzaj innowacji (właściwe podkreślić) |
Osoby objęte działaniami (właściwe podkreślić) |
Zajęcia edukacyjne objęte innowacją (właściwe podkreślić) |
- programowa, -wychowawcza, -dydaktyczna, -opiekuńcza, -terapeutyczno-zdrowotna, -przedmiotowa -eksperyment pedagogiczny -technologiczna |
- jeden oddział lub grupa uczniów, VIID; VIIIA; VIIIB |
- wybrane zajęcia edukacyjne, - jeden przedmiot nauczania, |
Opis innowacji |
|
Uzasadnienie potrzeby innowacji |
Innowacja dotycząca techniki przekazu treści i sposobu organizacji przestrzeni klasowej jest potrzebna, aby pomóc uczniom w efektywniejszej pracy i zaangażować każdego z nich w proces edukacyjny poprzez przejęcie odpowiedzialności za wyniki pracy. |
Cele innowacji pedagogicznej |
Zaangażowanie każdego ucznia w samokształcenie, rozwijanie umiejętności pracy zespołowej. Zniwelowanie konfliktów na tle doboru grupy, które przeszkadzają w efektywnym przyswajaniu wiedzy. |
Spodziewane efekty |
Uczniowie zdobędą umiejętność pracy w zespole. Poprzez wspólne przygotowywanie i opracowywanie zagadnień przejmą część odpowiedzialności za własny rozwój i wyniki grupy. Dzięki zmianom grup w cyklach tygodniowych będą mieli szansę pracować w zespołach o różnej dynamice i zdolnościach, a dzięki temu mierzyć się z różnymi rolami przyjmowanymi podczas kształcenia. Materiał podzielony na mniejsze sekwencje ( cykl tygodniowy) będzie dawał szanse na lepsze przyswojenie tym uczniom, którzy mają szczególne potrzeby edukacyjne. Dzieci współpracując uczą się także od siebie wzajemnie i wykorzystują swój potencjał. Ograniczenie czasem ( tydzień) pozwala na zniwelowanie ewentualnych konfliktów w klasach młodszych. |
Opis innowacji |
Dzieci pracują w cyklach tygodniowych. Co tydzień grupa zmienia swój skład w losowaniu ( patyczki z imionami). Zespół stanowią cztery osoby. Pracują przy złączonych stołach, odwróceni do siebie. Wspólnie opracowują wybrane zagadnienia, które następnie prezentują na forum klasy. Zależenie od trudności dzielą zadania pomiędzy siebie lub pracują nad nimi wspólnie. Rozmawiając o proponowanych rozwiązaniach uczą się od siebie wzajemnie, wykorzystują posiadany potencjał, a także mogą sobie nawzajem zaoferować wsparcie. Pracę podsumowują w końcowej fazie lekcji. Przy zadaniach wymagających pracy indywidualnej, sprawdzaniu wiedzy itp. stoliki zostają rozsunięte. |
Sposoby ewaluacji |
Ankieta uczniowska- koniec października 2019r. |