Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6367866
    • Do końca roku: 257 dni
    • Do wakacji: 64 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-04-18

    Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy

WSPÓLNY STÓŁ.

Nazwa innowacji

Wspólny stół.

Temat innowacji

Praca w grupach nad wybranymi zagadnieniami w cyklach tygodniowych.

Imię i nazwisko autora / zespołu autorskiego

Jadwiga Krawczyk

 

Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

Jadwiga Krawczyk

 

Czas trwania innowacji

10.09.2019-31.10.2019

Rodzaj innowacji

(właściwe podkreślić)

Osoby objęte działaniami (właściwe podkreślić)

Zajęcia edukacyjne objęte innowacją

(właściwe podkreślić)

- programowa,
- organizacyjna,
- metodyczna,

-wychowawcza,

-dydaktyczna,

-opiekuńcza,

-terapeutyczno-zdrowotna,

-przedmiotowa

-eksperyment pedagogiczny

-technologiczna

- jeden oddział lub grupa uczniów,
- więcej oddziałów:

VIID; VIIIA; VIIIB
- wszystkie oddziały.

- wybrane zajęcia edukacyjne,
- wszystkie zajęcia edukacyjne,

- jeden przedmiot nauczania,
- więcej przedmiotów nauczania.

Opis innowacji

Uzasadnienie potrzeby innowacji

Innowacja dotycząca techniki przekazu treści i sposobu organizacji przestrzeni klasowej jest potrzebna, aby pomóc uczniom w efektywniejszej pracy i zaangażować każdego z nich w proces edukacyjny poprzez przejęcie odpowiedzialności za wyniki pracy.

Cele innowacji pedagogicznej

Zaangażowanie każdego ucznia w samokształcenie, rozwijanie umiejętności pracy zespołowej.

Zniwelowanie konfliktów na tle doboru grupy, które przeszkadzają w efektywnym przyswajaniu wiedzy.

Spodziewane efekty

Uczniowie zdobędą umiejętność pracy w zespole. Poprzez wspólne przygotowywanie i opracowywanie zagadnień przejmą część odpowiedzialności za własny rozwój i wyniki grupy. Dzięki zmianom grup w cyklach tygodniowych będą mieli szansę pracować w zespołach o różnej dynamice i zdolnościach, a dzięki temu mierzyć się z różnymi rolami przyjmowanymi podczas kształcenia.

Materiał podzielony na mniejsze sekwencje ( cykl tygodniowy) będzie dawał szanse na lepsze przyswojenie tym uczniom, którzy mają szczególne potrzeby edukacyjne.

Dzieci współpracując uczą się także od siebie wzajemnie i wykorzystują swój potencjał.

Ograniczenie czasem ( tydzień) pozwala na zniwelowanie ewentualnych konfliktów w klasach młodszych.

Opis innowacji

Dzieci pracują w cyklach tygodniowych. Co tydzień grupa zmienia swój skład w losowaniu ( patyczki z imionami). Zespół stanowią cztery osoby.

Pracują przy złączonych stołach, odwróceni do siebie. Wspólnie opracowują wybrane zagadnienia, które następnie prezentują na forum klasy.

Zależenie od trudności dzielą zadania pomiędzy siebie lub pracują nad nimi wspólnie.

Rozmawiając o proponowanych rozwiązaniach uczą się od siebie wzajemnie, wykorzystują posiadany potencjał, a także mogą sobie nawzajem zaoferować wsparcie.

Pracę podsumowują w końcowej fazie lekcji.

Przy zadaniach wymagających pracy indywidualnej, sprawdzaniu wiedzy itp. stoliki zostają rozsunięte.

Sposoby ewaluacji

Ankieta uczniowska- koniec października 2019r.