- Odwiedziny: 6400209
- Do końca roku: 250 dni
- Do wakacji: 57 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-04-25
Imieniny: Jarosława, Marka
Efekty projektu.
- Co projekt wniósł do szkoły…
Realizacja Projektu, która obejmowała dwie grupy uczniów spowodowała upowszechnienie kształcenia przez rozwiązywanie problemów oraz stosowanie metody projektów, jako sposobów realizacji zajęć pozalekcyjnych. Wszelkie działania uczniów zaangażowanych w projekcie były realizowane na platformie cyfrowej. Wartością dodaną Projektu, poza poprawą wyników w egzaminach zewnętrznych, były niewątpliwie zbiory materiałów cyfrowych, wypracowanych przez uczniów i związanych z najbliższym środowiskiem lokalnym.
- W ramach projektu zrealizowano następujące działania merytoryczne:
1. Dla dyrektorów szkół biorących udział w projekcie zorganizowano dwa seminaria – jedno na rozpoczęcie projektu, drugie na jego zakończenie. Seminaria dotyczyły wdrożenia w szkołach programu rozwojowego
w zakresie stosowania TIK w nauczaniu.
2. Dla nauczycieli pełniących w projekcie funkcję opiekunów grup uczniowskich, przeprowadzono warsztaty i seminaria poświęcone projektowej metodzie w zajęciach pozalekcyjnych.
3. W okresie od stycznia 2014 do maja 2015 przeprowadzono zajęcia pozalekcyjne dla uczniów metodą aktywizującą. W każdym roku szkolnym zostały zrealizowano jedną edycję zajęć w 2 grupach po około 10 uczniów (w każdej grupie utworzono 2 zespoły uczniów). Jedna edycja obejmowała 45 godzin lekcyjnych oraz 5 dodatkowych godzin do dyspozycji nauczyciela, dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
4. Uczniowie na zajęciach poszukiwali i gromadzili informacje o słynnych Wielkopolanach.
5. Ostatecznym efektem pracy uczniów było opracowanie w sposób multimedialny zgromadzonych materiałów i opublikowanie ich w Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan. W ramach I i II edycji przygotowali 8 biogramów osób zasłużonych dla Małej Ojczyzny.
6. Uczniowie uczestniczyli w prowadzonej online na portalu Moja Wielkopolska grze edukacyjnej. Pytania i zadania do realizacji w grze zostały opracowywane przez zespoły uczniowskie.
- Wyposażenie techniczne szkoły ( budynek D):
I. Wyposażenie serwerowni szkolnej:
W budynku szkoły uruchomiono serwerownię , w skład której wchodzą następujące elementy:
1. Szafa serwerowa 16U wraz z wyposażeniem do pomieszczenia GPD w szkole.
2. UPS podtrzymujące zasilanie dla urządzeń w szafie serwerowej wyposażone w ochronę łącza internetowego oraz moduł zdalnego zarządzania.
3. Router brzegowy zapewniający dostęp do Internetu.
4. Przełącznik sieciowy z technologią PoE, 24x1000 Mb/s zapewniający uruchomienie sieci radiowej WiFi w standardzie 802.11bgn.
5. Kontroler sieci bezprzewodowej WiFi w formie urządzenia fizycznego lub kontrolera wirtualnego na serwerze.
6. Serwer 1U wraz z kartą zdalnego zarządzania w obudowie rack 19 cali do zamontowania w szafie dystrybucyjnej GPD.
7. Oprogramowanie systemowe serwera: VM-ware standard, MS Server.
II. Sieć bezprzewodowa na terenie szkoły wraz z niezbędnym okablowaniem logicznym:
W szkole zrealizowano sieć bezprzewodową zapewniającą dostęp od zasobów szkoły, zasobów serwerowni regionalnej oraz Internetu. W ramach realizacji zadania wykonano następujące prace:
1. Symulacja elektroniczna i projekt sieci bezprzewodowej dla budynku szkoły.
2. Instalacja okablowania strukturalnego niezbędnego do zrealizowania docelowej sieci radiowej WiFi w szkole.
3. Montaż 5 punktów dostępowych wg wcześniej wykonanego projektu technicznego.
(Ze środków własnych szkoła sfinansowała zakup i montaż dodatkowych 11 punktów dostępowych, tak aby cały budynek objąć zasięgiem WiFi) .
4. Instalacja kontrolera sieci bezprzewodowej w szafie serwerowej szkoły w formie urządzenia fizycznego lub serwera wirtualnego na serwerze fizycznym.
III. Wyposażenie szkolnego laboratorium projektowego:
Na potrzeby realizacji projektu szkoła otrzymała urządzenia mobilne:
1. Komputer przenośny typu laptop - 2 szt.
2. Tablet - 3 szt.