Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6260902
    • Do końca roku: 278 dni
    • Do wakacji: 85 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-03-28

    Imieniny: Anieli, Kasrota

Learn English with TV series

 

Nazwa innowacji

 

Learn English with TV series.

Temat innowacji

Interaktywne lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem

popularnych bajek, seriali i filmów.

 

Imię i nazwisko autora / zespołu autorskiego

 

Paulina Hanaka- Adamska

Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

 

Paulina Hanaka - Adamska

Czas trwania innowacji

styczeń 2021 r. -  czerwiec 2021

Rodzaj innowacji (właściwe podkreślić)

Osoby objęte działaniami (właściwe podkreślić)

Zajęcia edukacyjne objęte innowacją (właściwe podkreślić

- programowa,

- organizacyjna,

- metodyczna,

-wychowawcza,

-dydaktyczna,

-opiekuńcza,

-terapeutyczno-zdrowotna,

-przedmiotowa

-eksperyment pedagogiczny

-technologiczna

- jeden oddział lub grupa uczniów,
- więcej oddziałów

( uczniowie klas 6a,c,e,g  oraz 7b,e oraz uczniowie uczęszczający na zajęcia rozwijające )
- wszystkie oddziały.

- wybrane zajęcia edukacyjne,
- wszystkie zajęcia edukacyjne,

 - jeden przedmiot nauczania,
- więcej przedmiotów nauczania.

 

Opis innowacji

Uzasadnienie potrzeby innowacji

Wprowadzenie innowacji jest odpowiedzią na wymagania edukacyjne zawarte w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego.

Cele innowacji pedagogicznej

Innowacyjna formuła lekcji ma na celu zmotywowanie uczniów do efektywniejszej nauki języka obcego, nadanie jeszcze większego sensu nauce języka angielskiego, wprowadzenie różnorodności w procesie nauczania. Nauka poprzez analizowanie wybranych fragmentów ulubionych bajek, seriali i filmów wzbogaci codzienne słownictwo i być może zainspiruje uczniów do obejrzenia ich w całości w oryginale, a przedstawione dialogi przyczynią się do polepszenia umiejętności komunikacyjnych. 

Spodziewane efekty

-Lekcje z wykorzystaniem fragmentów ulubionych filmów/ seriali są  atrakcyjną formą nauki zwiększającą zrozumienie „native speakers” - czyli osób, dla których język angielski jest językiem ojczystym.

 -Wzbogacają słownictwo, również o język popkultury, którym często posługujemy się w mowie potocznej.

- Wprowadzają różnorodność do procesu nauczania - a różnorodność metod i narzędzi zdecydowanie sprzyja efektywności nauczania.

- Zachęcają do oglądania / słuchania w języku obcym. 

Opis innowacji

Raz w miesiącu uczniowie będą oglądali fragment wybranego filmu/ serialu, a następnie utrwalali nowe słownictwo w różnych kontekstach wykonując przygotowane przez nauczyciela ćwiczenia oraz odgrywając dialogi.

Sposoby ewaluacji

Zaplanowano przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej z pytaniami kontrolnymi, czy zaproponowana forma lekcji języka angielskiego przyniosła spodziewane efekty oraz test sprawdzający ilość zapamiętanego przez uczniów słownictwa.

Podsumowanie innowacji:

Od stycznia do czerwca br. uczniowie klas 4 – 7 wzięli udział w innowacji pedagogicznej. Ze względu na sytuacje epidemiczną i konieczność nauki zdalnej, wdrożenie innowacji odbyło się w ograniczonym zakresie.

Celem wdrożenia innowacji było zmotywowanie uczniów do efektywniejszej nauki języka angielskiego, nadanie jeszcze większego sensu nauce języka angielskiego,  wprowadzenie różnorodności w procesie nauczania.

Uczniowie mieli okazję pracować nad fragmentami filmu „ Harry Potter”, wysłuchali też wywiadu z aktorami - odtwórcami głównych ról. Po obejrzeniu fragmentów filmu „Summerhill”  dyskutowali na temat szkoły marzeń stosując rutynę Myślenia Krytycznego „ Widzę – Myślę – Zastanawiam się” .Nie zabrakło też fragmentów filmu animowanego „ Milly and the rainbow”, dzięki któremu uczniowie powtórzyli wybrane zagadnienia gramatyczne.

Uczniowie z zainteresowaniem brali udział w zajęciach. Ze względu na problemy techniczne podczas oglądania filmów w systemie zdalnym, częstotliwość pracy z innowacją była mniejsza niż zakładano.

Postanowiono o kontynuowaniu innowacji w pierwszym półroczu roku szkolnego 2021/2022r. oraz dokonaniu ewaluacji po jej zakończeniu w styczniu 2022 r.