- Odwiedziny: 6260902
- Do końca roku: 278 dni
- Do wakacji: 85 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-03-28
Imieniny: Anieli, Kasrota
Learn English with TV series
Nazwa innowacji |
Learn English with TV series. |
|||
Temat innowacji |
Interaktywne lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem popularnych bajek, seriali i filmów. |
|||
Imię i nazwisko autora / zespołu autorskiego |
Paulina Hanaka- Adamska |
|||
Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację |
Paulina Hanaka - Adamska |
|||
Czas trwania innowacji |
styczeń 2021 r. - czerwiec 2021 |
|||
Rodzaj innowacji (właściwe podkreślić) |
Osoby objęte działaniami (właściwe podkreślić) |
Zajęcia edukacyjne objęte innowacją (właściwe podkreślić |
||
- programowa, - organizacyjna, - metodyczna, -wychowawcza, -dydaktyczna, -opiekuńcza, -terapeutyczno-zdrowotna, -przedmiotowa -eksperyment pedagogiczny -technologiczna |
- jeden oddział lub grupa uczniów, ( uczniowie klas 6a,c,e,g oraz 7b,e oraz uczniowie uczęszczający na zajęcia rozwijające ) |
- wybrane zajęcia edukacyjne, - jeden przedmiot nauczania, |
||
Opis innowacji |
||||
Uzasadnienie potrzeby innowacji |
Wprowadzenie innowacji jest odpowiedzią na wymagania edukacyjne zawarte w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego. |
|||
Cele innowacji pedagogicznej |
Innowacyjna formuła lekcji ma na celu zmotywowanie uczniów do efektywniejszej nauki języka obcego, nadanie jeszcze większego sensu nauce języka angielskiego, wprowadzenie różnorodności w procesie nauczania. Nauka poprzez analizowanie wybranych fragmentów ulubionych bajek, seriali i filmów wzbogaci codzienne słownictwo i być może zainspiruje uczniów do obejrzenia ich w całości w oryginale, a przedstawione dialogi przyczynią się do polepszenia umiejętności komunikacyjnych. |
|||
Spodziewane efekty |
-Lekcje z wykorzystaniem fragmentów ulubionych filmów/ seriali są atrakcyjną formą nauki zwiększającą zrozumienie „native speakers” - czyli osób, dla których język angielski jest językiem ojczystym. -Wzbogacają słownictwo, również o język popkultury, którym często posługujemy się w mowie potocznej. - Wprowadzają różnorodność do procesu nauczania - a różnorodność metod i narzędzi zdecydowanie sprzyja efektywności nauczania. - Zachęcają do oglądania / słuchania w języku obcym. |
|||
Opis innowacji |
Raz w miesiącu uczniowie będą oglądali fragment wybranego filmu/ serialu, a następnie utrwalali nowe słownictwo w różnych kontekstach wykonując przygotowane przez nauczyciela ćwiczenia oraz odgrywając dialogi. |
|||
Sposoby ewaluacji |
Zaplanowano przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej z pytaniami kontrolnymi, czy zaproponowana forma lekcji języka angielskiego przyniosła spodziewane efekty oraz test sprawdzający ilość zapamiętanego przez uczniów słownictwa. |
Podsumowanie innowacji:
Od stycznia do czerwca br. uczniowie klas 4 – 7 wzięli udział w innowacji pedagogicznej. Ze względu na sytuacje epidemiczną i konieczność nauki zdalnej, wdrożenie innowacji odbyło się w ograniczonym zakresie.
Celem wdrożenia innowacji było zmotywowanie uczniów do efektywniejszej nauki języka angielskiego, nadanie jeszcze większego sensu nauce języka angielskiego, wprowadzenie różnorodności w procesie nauczania.
Uczniowie mieli okazję pracować nad fragmentami filmu „ Harry Potter”, wysłuchali też wywiadu z aktorami - odtwórcami głównych ról. Po obejrzeniu fragmentów filmu „Summerhill” dyskutowali na temat szkoły marzeń stosując rutynę Myślenia Krytycznego „ Widzę – Myślę – Zastanawiam się” .Nie zabrakło też fragmentów filmu animowanego „ Milly and the rainbow”, dzięki któremu uczniowie powtórzyli wybrane zagadnienia gramatyczne.
Uczniowie z zainteresowaniem brali udział w zajęciach. Ze względu na problemy techniczne podczas oglądania filmów w systemie zdalnym, częstotliwość pracy z innowacją była mniejsza niż zakładano.
Postanowiono o kontynuowaniu innowacji w pierwszym półroczu roku szkolnego 2021/2022r. oraz dokonaniu ewaluacji po jej zakończeniu w styczniu 2022 r.