- Odwiedziny: 6283212
- Do końca roku: 277 dni
- Do wakacji: 84 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Piątek, 2024-03-29
Imieniny: Marka, Wiktoryny
Projekt - eSzkoła Wielkopolska - Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan
Szkoła Podstawowa im . Powstańców Wielkopolskich w Pniewach przystąpiła do realizacji projektu eSzkoła Wielkopolska - Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan.
Charakterystyka Projektu
Projekt „eSzkoła Wielkopolska - Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” realizowany jest przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu w partnerstwie z Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej.
Głównym celem projektu jest wdrożenie do roku 2015 we wszystkich wielkopolskich gminach, w 226 szkołach podstawowych, w tym w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Pniewach programów rozwojowych w zakresie stosowania w kształceniu metody projektów i nauczania problemowego. Jego rezultatem będzie przyłączenie objętych projektem szkół do Wielkopolskiego Gridu Edukacyjnego stanowiącego sieć połączonych ze sobą szkół, głównie poprzez wykorzystywane w nauczaniu technologie informacyjne i komunikacyjne (TIK) oraz utworzenie Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan.
Okres realizacji projektu od 1 maja 2013 roku do 30 czerwca 2015 roku.
Co projekt wniesie do szkoły…
Realizacja Projektu, która obejmie dwie grupy uczniów , spowoduje upowszechnienie corocznie kształcenia przez rozwiązywanie problemów oraz metodę projektów, jako sposobów realizacji zajęć pozalekcyjnych. W przyszłości może się to przyczynić do intensywniejszego wykorzystywania wspomnianych strategii na lekcjach przedmiotowych. Wszelkie działania uczniów zaangażowanych w projekcie będą realizowane na platformie cyfrowej. Wartością dodaną Projektu, poza poprawą wyników w egzaminach zewnętrznych w tym względzie, będzie niewątpliwie zbiór materiałów cyfrowych, wypracowanych przez uczniów materiałów związanych przede wszystkim z Wielkopolską.
Co projekt może dać uczniom…
Jesteśmy przekonani, że uczniowie zwiększą swoje zainteresowanie przedmiotami przyrodniczymi i matematyką. Swoboda w wyborze tematów, określanie celów i sposobów ich realizacji przez samych uczniów to czynniki zdecydowanie wpływające na traktowanie uczenia się przez uczniów, jako osobistego wyzwania, zwłaszcza życiowego. Przyjmujemy, że osiągnięcia w ramach pracy pozalekcyjnej wpłyną na osiągnięcia szkolne uczniów.
Przede wszystkim jednak wierzymy, że na skutek większej dozy swobody i samodzielności uczniowie, którzy dotąd mieli niskie osiągnięcia i byli na skutek tego marginalizowani, mogą wykazać się nieodczytanymi dotąd zdolnościami i zainteresowaniami przyrodniczymi i matematycznymi, a także powiązań tych dziedzin nauki z takimi jak sztuka, historia, język polski czy języki obce.
Wreszcie projektowane i wykonywane działania przez uczniów w ramach projektu mogą kształtować systemowe, spójne i całościowe myślenie o jakichkolwiek wykonywanych zadaniach i pracach.
W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące działania merytoryczne:
1. Dla dyrektorów szkół biorących udział w projekcie zorganizowane zostaną dwa seminaria – jedno na rozpoczęcie projektu, drugie na jego zakończenie. Seminaria te będą poświęcone wdrożeniu w szkołach programu rozwojowego w zakresie stosowania TIK w nauczaniu.
2. Dla nauczycieli pełniących w projekcie funkcję opiekunów grup uczniowskich, przeprowadzone zostaną warsztaty i seminaria poświęcone projektowej metodzie w zajęciach pozalekcyjnych.
3. W okresie od stycznia 2014 do maja 2015 prowadzone będą zajęcia pozalekcyjne dla uczniów metodą aktywizującą. W każdym roku szkolnym zostanie zrealizowana jedna edycja zajęć w 2 grupach po około 10 uczniów (w każdej grupie utworzone będą 2 zespoły uczniów). Jedna edycja zajęć obejmuje 45 godzin lekcyjnych oraz 5 dodatkowych godzin do dyspozycji nauczyciela, dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
4. Uczniowie na zajęciach będą poszukiwali i gromadzili informacje o wielkopolskich osiągnięciach naukowo-gospodarczych, przyrodzie, środowisku, historii oraz słynnych Wielkopolanach ze swojej gminy.
5. Ostatecznym efektem pracy uczniów będzie opracowanie w sposób multimedialny zgromadzonych materiałów i opublikowanie ich w Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan.
6. Uczniowie będą uczestniczyli w prowadzonej online na portalu Moja Wielkopolska grze edukacyjnej. Pytania i zadania do realizacji w grze będą opracowywane przez zespoły uczniowskie. Najlepsi uczniowie wezmą udział w dorocznym finale gry – konkursie.
7. Każda szkoła zostanie wyposażona w oprogramowanie, sprzęt, urządzenia i instalacje, które będą stanowić dla szkoły narzędzie do tworzenia tzw. Wielkopolskiego Gridu Edukacyjnego.
8. Rada naukowa projektu, będzie sprawować opiekę naukową nad realizacją projektu w szkołach.
9. W każdej szkole biorącej udział w projekcie zostanie uruchomiona serwerownia szkolna oraz sieć bezprzewodowa zapewniająca dostęp od zasobów szkoły, zasobów serwerowni regionalnej oraz Internetu
10. Na potrzeby realizacji projektu szkoła otrzyma urządzenia mobilne: laptopy i tablety.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego