Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6373097
    • Do końca roku: 255 dni
    • Do wakacji: 62 dni
  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-20

    Imieniny: Agnieszki, Amalii

MIĘDZYSZKOLNY PROJEKT MATEMATYCZNY: „MYŚLĘ, WIĘC GRAM – GRAM, WIĘC MYŚLĘ,”

Cele:

  • Rozbudzanie zainteresowań matematycznych i naturalnej ciekawości uczniów,
  • Ćwiczenie współdziałania w grupie,
  • Organizacja czasu pracy,
  • Kształtowanie samodzielności i odpowiedzialności.

Czas realizacji: od 2 lutego do 6 marca 2015

Adresat: uczniowie klas 4-6 Szkoły Podstawowej w Pniewach i klas 1-3 Gimnazjum w Pniewach.

Adresat: uczniowie klas 4-6 Szkoły Podstawowej w Pniewach i klas 1-3 Gimnazjum w Pniewach.

Osoby odpowiedzialne: nauczyciele matematyki SP i Gimnazjum w Pniewach

Koordynatorzy: Alina Pigla, Anna Ciszak, Elżbieta Bosy.

Formy pracy: praca w grupach 4-5 osobowych.

Formy prezentacji projektu (do wyboru):

  • gra planszowa,
  • gra karciana,
  • Inna (oprócz komputerowej)

Kryteria oceny:

  • poprawność zasad gry,
  • pomysłowość,
  • systematyczność i terminowość,
  • estetyka wykonanej końcowej prezentacji.

Finałem projektu będą szkolne wystawy wybranych prac uczniowskich.

 

Instrukcja:
Zadania:
1. Zastanów się jakie umiejętności matematyczne będą potrzebne w tej grze. Być może będzie trzeba dobrze rachować na ułamkach zwykłych albo też dobrze i szybko liczyć na liczbach naturalnych w pamięci. W tym celu przeglądnij podręcznik i znajdź pomysł na grę.
2. Pomyśl jaka to będzie gra: planszowa, karciana lub inna. Zastanów się jakie elementy wchodzą do tej gry (kostki, pionki, żetony).
3. Pomyśl o zasadach gry i napisz instrukcję Twojej gry.
4. Wykonaj grę i pomoce własnoręcznie używając dowolnej techniki (tektury, kleju, farb itp.). Weź pod uwagę to, że gra powinna być wykonana solidnie, ponieważ musi wytrzymać wielokrotne jej używanie.
5. Wykonaj opakowanie tej gry, wymyśl nazwę tej gry.


Zakończył się międzyszkolny projekt edukacyjny z matematyki „Myślę, więc gram – gram, więc myślę”,  którego celem było rozbudzanie zainteresowań matematycznych, ćwiczenie współdziałania w grupie, organizacja czasu pracy oraz kształtowanie samodzielności i odpowiedzialności uczniów.

Przez ponad miesiąc uczniowie pracowali grupach. Zadaniem poszczególnych grup było zaproponowanie i wykonanie gry edukacyjnej, która by pozwoliła w atrakcyjny sposób uczyć się, czy też utrwalać materiał z określonej dziedziny matematyki.

Wszyscy uczniowie zaangażowali się w realizację projektu swojej grupy. Efektem pracy poszczególnych grup był  zaprezentowane na lekcji matematyki gry.

Niektóre prace uczniów zostały wystawione na holu szkoły.