Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6398813
    • Do końca roku: 250 dni
    • Do wakacji: 57 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-04-25

    Imieniny: Jarosława, Marka

PROJEKT EDUKACYJNY DLA KLAS III - GRAMY W PIKTOGRAMY

Adresat: 

Uczniowie klas trzecich Szkoły Podstawowej w Pniewach


Czas trwania:

rok szkony 2015/2016

 

Osoby odpowiedzialne: 

nauczyciele klas trzecich


Formy pracy: 

Działania projektowe będą odbywały się na zajęciach rozwijających ,,Omnibus’’ . Zajęcia będą odbywać  się w dwóch grupach (na zmianę). 

 

Cele zajęć :

- rozwijanie u uczniów umiejętności rozumienia matematyki i innych treści edukacyjnych pozwalających posługiwania się w sytuacjach o charakterze praktycznym;

- wspomaganie uczniów w samodzielnym konstruowaniu wiedzy;

- rozwijanie procesów poznawczych niezbędnych do uczenia się na wyższych etapach kształcenia;

- rozwijanie zainteresowań i motywacji do uczenia się matematyki,

- tworzenie warunków do aktywności badawczej, a także działalności i ekspresji twórczej;

- dobór treści bliski doświadczeniom uczniom tak , aby nabywali umiejętności ułatwiające im sprawne funkcjonowanie w otaczającym świecie;

- wyposażenie uczniów w umiejętności czytania i pisania w wiadomości i sprawności potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;

- rozwiązywanie zadań tekstowych poprzez stosowanie strategicznego myślenia;

- wszechstronny rozwój poznawczy;

- rozwój logicznego myślenia, szukanie różnych sposobów na rozwiązanie problemu

 

 

Tematyka zajęć:

1.Witamy piktogramy – czyli o zapisach rysunkowych i symbolicznych.

 

2. Klasowy kalendarz – czyli prowadzimy całoroczne obserwacje czasu i wydarzeń.

 

3. Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz.I

 

4.  Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz.II.

 

5.  Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz.III.

 

6. Matematyczne opowiadania- czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz.I.

 

7.  Matematyczne opowiadania- czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz.II.

 

8. Matematyczne opowiadania- czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz.III.

 

9. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz.I.

 

10. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz.II.

 

11. Do jednego worka – czyli o tworzeniu kolekcji.

 

12.Co tu pasuje – czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz.III.

 

13. Gdzie co jest – czyli oczytaniu ze zrozumieniem, cz.I.

 

14. Gdzie jest moja para – czyli o klasyfikowaniu i nie tylko, cz.II.

 

15. Co nam jest potrzebne w podróży – czyli o klasyfikowaniu obiektów.

 

16. Gramy w domino, czyli o układaniu ciągu według podanej zasady.

 

17.Makieta – czyli wykorzystanie brył do konstruowania modelu osiedla mieszkaniowego.

 

18. Plan, czyli jak na kartce papieru zmieścić świat.


PODSUMOWANIE PROJEKTU - TUTAJ.