- Odwiedziny: 6398813
- Do końca roku: 250 dni
- Do wakacji: 57 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-04-25
Imieniny: Jarosława, Marka
PROJEKT EDUKACYJNY DLA KLAS III - GRAMY W PIKTOGRAMY
Adresat:
Uczniowie klas trzecich Szkoły Podstawowej w Pniewach
Czas trwania:
rok szkony 2015/2016
Osoby odpowiedzialne:
nauczyciele klas trzecich
Formy pracy:
Działania projektowe będą odbywały się na zajęciach rozwijających ,,Omnibus’’ . Zajęcia będą odbywać się w dwóch grupach (na zmianę).
Cele zajęć :
- rozwijanie u uczniów umiejętności rozumienia matematyki i innych treści edukacyjnych pozwalających posługiwania się w sytuacjach o charakterze praktycznym;
- wspomaganie uczniów w samodzielnym konstruowaniu wiedzy;
- rozwijanie procesów poznawczych niezbędnych do uczenia się na wyższych etapach kształcenia;
- rozwijanie zainteresowań i motywacji do uczenia się matematyki,
- tworzenie warunków do aktywności badawczej, a także działalności i ekspresji twórczej;
- dobór treści bliski doświadczeniom uczniom tak , aby nabywali umiejętności ułatwiające im sprawne funkcjonowanie w otaczającym świecie;
- wyposażenie uczniów w umiejętności czytania i pisania w wiadomości i sprawności potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
- rozwiązywanie zadań tekstowych poprzez stosowanie strategicznego myślenia;
- wszechstronny rozwój poznawczy;
- rozwój logicznego myślenia, szukanie różnych sposobów na rozwiązanie problemu
Tematyka zajęć:
1.Witamy piktogramy – czyli o zapisach rysunkowych i symbolicznych.
2. Klasowy kalendarz – czyli prowadzimy całoroczne obserwacje czasu i wydarzeń.
3. Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz.I
4. Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz.II.
5. Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz.III.
6. Matematyczne opowiadania- czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz.I.
7. Matematyczne opowiadania- czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz.II.
8. Matematyczne opowiadania- czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz.III.
9. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz.I.
10. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz.II.
11. Do jednego worka – czyli o tworzeniu kolekcji.
12.Co tu pasuje – czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz.III.
13. Gdzie co jest – czyli oczytaniu ze zrozumieniem, cz.I.
14. Gdzie jest moja para – czyli o klasyfikowaniu i nie tylko, cz.II.
15. Co nam jest potrzebne w podróży – czyli o klasyfikowaniu obiektów.
16. Gramy w domino, czyli o układaniu ciągu według podanej zasady.
17.Makieta – czyli wykorzystanie brył do konstruowania modelu osiedla mieszkaniowego.
18. Plan, czyli jak na kartce papieru zmieścić świat.
PODSUMOWANIE PROJEKTU - TUTAJ.