- Odwiedziny: 6395981
- Do końca roku: 251 dni
- Do wakacji: 58 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Środa, 2024-04-24
Imieniny: Bony, Horacji
OGÓLNOSZKOLNY PROJEKT CZYTELNICZY „POLUBIĆ CZYTANIE”
CELE PROJEKTU:
¨ Popularyzowanie czytelnictwa
¨ Poprawa stanu czytelnictwa w szkole
¨ Wyrabianie nawyku właściwego spędzania wolnego czasu z książką
¨ Przygotowanie do poszukiwania potrzebnych informacji i materiałów
¨ Wzrost zainteresowania uczniów zbiorami biblioteki
¨ Poznanie zainteresowań czytelniczych uczniów
¨ Okazja do wysiłku intelektualnego, wykazania się pomysłowością
ADRESACI PROJEKTU
Wszyscy uczniowie szkoły podstawowej.
CZAS REALIZACJI
Niniejszy projekt będzie realizowany w terminie: wrzesień 2015 – czerwiec 2016.
W trosce o poprawę stanu czytelnictwa, biblioteka zamierza podjąć działania, które mają na celu zainteresowanie uczniów tekstem drukowanym.
W związku z powyższym opracowano projekt mający na celu poprawę tego obszaru. Zaplanowano przeprowadzenie działań, które zostaną przedstawione w dalszej części.
Koordynatorem projektu jest biblioteka szkolna. Do wykonania zaplanowanych zadań wyznaczone zostały zespoły:
- nauczycieli klas 1-3
- zespół humanistyczny kl. 4-6
- biblioteka szkolna.
PODJĘTE DZIAŁANIA
W celu zwiększenia czytelnictwa i jego kontroli nauczyciele podejmą następujące działania:
zespół nauczycieli klas 1 – osoba odpowiedzialna lider zespołu p. Jolanta Nizio
- tworzenie w klasach kącików czytelniczych
- wspólne z dziećmi odwiedzanie biblioteki 2 razy w miesiącu
- aktywne uczestnictwo w cyklu spotkań „Cała Polska czyta dzieciom” – ekspozycja prac plastycznych na gazetce przy bibliotece
zespół nauczycieli klas 2 – osoba odpowiedzialna lider zespołu p. Katarzyna Czarnecka
- wprowadzenie zeszytów lektur
- obowiązkowe wypożyczenie i opisanie 1 książki w miesiącu (autor, tytuł, główni bohaterowie, krótka notatka o treści, ilustracja)
- wspólne z dziećmi odwiedzanie biblioteki raz w miesiącu
- tworzenie w klasach kącików czytelniczych
- gazetki ścienne w klasach – wybranie najciekawszej postaci i krótka notatka o niej oraz wykonanie ilustracji – do wybranej dowolnie przez nauczyciela książki
zespół nauczycieli klas 3 – osoba odpowiedzialna lider zespołu p. Barbara Wieczorek
- wprowadzenie zeszytów lektur
- obowiązkowe wypożyczanie i opisanie 1 książki w miesiącu (autor, tytuł, główni bohaterowie, krótka notatka o treści, ilustracja)
- wspólne z dziećmi odwiedzanie biblioteki raz w miesiącu
- opisanie dalszych losów bohaterów serii książek: Zaopiekuj się mną, Mądra mysz, 100 bajek naszego dzieciństwa – wystawa w bibliotece i na holu
Biblioteka – osoby odpowiedzialne p. Małgorzata Woźna, p. Lidia Chudziak
- konkurs plastyczny „Moja ulubiona książka” (dla klas 1-3) – luty 2016
- konkurs frazeologiczny (dla klas 4-6) – listopad 2015
- udział w konkursie zorganizowanym przez gimnazjum i Liceum im. Matki Jadwigi Borzęckiej Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego na okładkę do ulubionej książki młodzieżowej (dla klas 4-6) – październik/listopad 2015
- kontynuacja akcji „Cała Polska czyta dzieciom” – cały rok
- pasowanie na czytelnika uczniów klas pierwszych – październik 2015
- promowanie czytelnictwa – kampania „Czytam wszędzie” – cały rok
- ekspozycja gazetek ściennych propagujących czytelnictwo – cały rok
- prezentowanie opisanych dalszych losów bohaterów książek – wystawa
w bibliotece i na holu (klasy 3)
zespół humanistyczny – osoba odpowiedzialna lider zespołu s. Anna Ratajczak
- „I Ty możesz napisać baśń” – praca w grupach kl. 4 (wystawa w klasach)
- odwiedzanie biblioteki szkolnej przez nauczycieli j. polskiego wspólnie z dziećmi połączone z wypożyczaniem lektur dodatkowych (klasy 4)
- prezentowanie przeczytanych książek przez uczniów w klasach 5-6 na lekcjach języka polskiego
6. PRZEWIDYWANE EFEKTY
- zdobywanie kultury czytelniczej, pojmowanie książki jako niezbędnego źródła informacji
- wzrost zainteresowania książkami
- zmniejszenie liczby nieaktywnych czytelników,
- wzrost poziomu umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- poznanie zainteresowań czytelniczych uczniów;
- umiejętność wyrażania własnej opinii o przeczytanej książce, rekomendacji książki kolegom