- Odwiedziny: 6370898
- Do końca roku: 256 dni
- Do wakacji: 63 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Piątek, 2024-04-19
Imieniny: Alfa, Leonii
MISTRZOWIE KODOWANIA
W roku szkolnym 2016/2017 dołączyliśmy do IV edycji Mistrzów Kodowania
Cele programu:
- Wyposażenie uczniów w narzędzia służące konstruktywnemu wykorzystaniu nowoczesnych technologii;
- Nauka kreatywnego rozwiązywania problemów, strategicznego myślenia;
- Nauka logicznego rozumowania w kategoriach związków przyczynowo-skutkowych, warunków i reguł;
- Nauka współpracy z ludźmi;
- Wzrost motywacji skutkujący wzrostem jakości efektów podejmowanych działań;
- Przygotowanie do mierzenia się z wyzwaniami rynku pracy;
- Przygotowanie młodych ludzi do funkcjonowania w rzeczywistości społecznej i zawodowej w przyszłości (kodowanie jako umiejętność powszechna);
Zadania wynikające z programu "Mistrzowie Kodowania":
- Zadania nauczycieli:
- Udział w szkoleniach online (webinarach) w I semestrze roku szkolnego 2016/2017 (od października do stycznia 2016 r.).
- Udział nauczycieli wraz z Zespołem Uczniowskim oraz szkoły w akcji związanej z promocją programowania w I semestrze roku szkolnego 2016/2017.
- Zrealizowanie w trakcie trwania Programu z wybranymi uczniami kursu z programowania.
- Zadania Uczniów:
- Udział w zajęciach z programowania, przewidzianych w ramach Programu.
- Realizacja zadań opisanych w Programie;
Koordynatorzy: Weronika Kociemba, Marek Wendt
Realizacja zadań - podsumowanie projektu:
- Uczestnictwo uczniów klasy IIIc oraz IIIe w Tygodniu Kodowania – 15-23.10.2016;
- Uczniowie klasy IIIc w ramach zajęć rozwijających OMNIBUS w I i II semstrze roku szkolnego, wzięli udział w zabawach rozwijających umiejętność logicznego myślenia, odszyfrowywania i zaszyfrowywania informacji oraz rozpoznawania schematów.
- Uczniowie klas IIIc, IIIe, IVd oraz IVe poznawali program PiVOT, „programowali” ruchy patyczaka i tworzyli zabawne filmy
- Włączenie zabaw, gier i zadań opartych na kodowaniu offline w program zajęć rozwijający OMNIBUS oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w klasach: IIIc oraz IIIe w całym roku szkolnym;
- Wykorzystanie „Maty Mistrzów Kodowania” celem wprowadzenia uczniów (klas IIIc oraz IIIe) w aplikację Scratch oraz podjęcia działań w ramach kodowania offline;
- Wprowadzenie uczniów klas IV-VI w program Scratch podczas zajęć komputerowych;
Szczegóły związane z realizacją projektu: