Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6370898
    • Do końca roku: 256 dni
    • Do wakacji: 63 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-19

    Imieniny: Alfa, Leonii

MISTRZOWIE KODOWANIA


W roku szkolnym 2016/2017 dołączyliśmy do IV edycji Mistrzów Kodowania 


Cele programu:
    1. Wyposażenie uczniów w narzędzia służące konstruktywnemu wykorzystaniu nowoczesnych technologii;
    2. Nauka kreatywnego rozwiązywania problemów, strategicznego myślenia;
    3. Nauka logicznego rozumowania w kategoriach związków przyczynowo-skutkowych, warunków i reguł;
    4. Nauka współpracy z ludźmi;
    5. Wzrost motywacji skutkujący wzrostem jakości efektów podejmowanych działań;
    6. Przygotowanie do mierzenia się z wyzwaniami rynku pracy;
    7. Przygotowanie młodych ludzi do funkcjonowania w rzeczywistości społecznej i zawodowej w przyszłości (kodowanie jako umiejętność powszechna);
Zadania wynikające z programu "Mistrzowie Kodowania":
  1. Zadania nauczycieli:
    1. Udział w szkoleniach online (webinarach) w I semestrze roku szkolnego 2016/2017 (od października do stycznia 2016 r.).
    2. Udział nauczycieli wraz z Zespołem Uczniowskim oraz szkoły w akcji związanej z promocją programowania w I semestrze roku szkolnego 2016/2017.
    3. Zrealizowanie w trakcie trwania Programu z wybranymi uczniami kursu z programowania.

  2. Zadania Uczniów:
    1. Udział w zajęciach z programowania, przewidzianych w ramach Programu.
    2. Realizacja zadań opisanych w Programie;
Koordynatorzy: Weronika Kociemba, Marek Wendt

Realizacja zadań - podsumowanie projektu:

  • Uczestnictwo uczniów klasy IIIc oraz IIIe w Tygodniu Kodowania – 15-23.10.2016;
  • Uczniowie klasy IIIc w ramach zajęć rozwijających OMNIBUS w I i II semstrze roku szkolnego, wzięli udział w zabawach rozwijających umiejętność logicznego myślenia, odszyfrowywania i zaszyfrowywania informacji oraz rozpoznawania schematów.  
  • Uczniowie klas IIIc, IIIe, IVd oraz IVe poznawali program PiVOT, „programowali” ruchy patyczaka i tworzyli zabawne filmy 
  • Włączenie zabaw, gier i zadań opartych na kodowaniu offline w program zajęć rozwijający OMNIBUS oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w klasach: IIIc oraz IIIe w całym roku szkolnym;
  • Wykorzystanie „Maty Mistrzów Kodowania” celem wprowadzenia uczniów (klas IIIc oraz IIIe) w aplikację Scratch oraz podjęcia działań w ramach kodowania offline;
  • Wprowadzenie uczniów klas IV-VI w program Scratch podczas zajęć komputerowych;

Szczegóły związane z realizacją projektu: