Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

Piątek, 2024-03-29

Imieniny: Marka, Wiktoryny

JESIENNE WĘDRÓWKI SKKT

Szkolne Koło Krajoznawczo - Turystyczne rozpoczęło swoją działalność w roku  szkolnym  2016/2017 od rajdu rowerowego do Brodów przez Dąbrowę i Zgierzynkę. 12 osobowa grupa uczniów z klasy 5c podziwiała piękno krajobrazu z punktu widokowego w rezerwacie Ptactwa Błotnego w Zgierzynce, a potem pałac  z XIX w. oraz drewniany kościół z XVII w. w Brodach.
W październiku uczniowie klas IV, V i VI brali udział w rajdach pieszych.  2 października 2016 r. wędrowaliśmy trasą pniewską tzn.  ulicami: Strzelecką, Poznańską , 25 Stycznia, Konińską przez Księże Góry do lasu konińskiego. Po przyjemnej wędrówce w promieniach jesiennego słońca dotarliśmy do mety w Gimnazjum w Pniewach.  Możemy pochwalić się nagrodą za jesienny totem i czołowymi miejscami w rywalizacji indywidualnej.
9 października 2016r. reprezentowaliśmy naszą szkołę w XXX Ogólnopolskim Rajdzie Szlakiem Powstania Wielkopolskiego  do Lusowa. Piękną trasą wzdłuż Jeziora Lutomskiego dotarliśmy do Lusowa, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Powstania Wielkopolskiego. Potem zatrzymaliśmy się na pobliskim cmentarzu  przed grobem  dowódcy Powstania Wielkopolskiego -  generała Józefa Dowbora - Muśnickiego. Na mecie rajdu otrzymaliśmy puchar oraz pamiątkowe znaczki. Miłą niespodzianką dla nauczycieli i dzieci z naszej szkoły było spotkanie z księdzem pochodzącym z Pniew - Dariuszem Madejczykiem, który poczęstował wszystkich pączkami. Wróciliśmy zziębnięci , ale bardzo zadowoleni i chętni do uczestnictwa w następnym rajdzie.