- Odwiedziny: 6369778
- Do końca roku: 256 dni
- Do wakacji: 63 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Piątek, 2024-04-19
Imieniny: Alfa, Leonii
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI
Cele:
- Rozbudzenie wyobraźni,
- Zainspirowanie do działania,
- Pomoc w odkrywaniu talentów,
- Poznawanie swoich mocnych strony
- Prezentowanie talentów
Czas realizacji: od 10 – 15 września 2018 r.
Adresat: uczniowie klas 1- edukacja wczesnoszkolna
Koordynator : Anna Winnicka-Grupa , Jolanta Nizio
Formy pracy: praca w zespołach klasowych
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
- Zaproszenie do obchodów,” ubieranie się w kropki”
- Nauka piosenki pt. „Kropka”
- Obejrzenie filmu – poznanie historii Vashti
- Rozmowy, refleksje na temat mocnych stron, pokonywania słabości, wzajemnej pomocy, odkrywanie talentów, budowanie dobrej atmosfery sprzyjającej rozwojowi.
- Motywem przewodnim jest kropka - powstają kropkowe dzieła sztuki, matematyczne łamigłówki, zagadki i przysłowia, drzewa talentów, praca z tekstem, rebusy, kodowanie alfabetem Braille`a, zajęcia ruchowe z kropką, sesja fotograficzna, tabletowe kropki – do wyboru przez wychowawcę klasy.
- Wystrój klasy oraz prezentowanie prac na holu w szkole
- Podsumowanie – krótka, pisemna wypowiedź, prezentacja działań na szkolnej stronie wwww oraz na szkolnym holu.
PODSUMOWANIE PROJEKTU
Dnia 15 września uczniowie klas pierwszych obchodzili Międzynarodowy Dzień Kropki. Wielu uczniów tego dnia ubrało się w „kropkowane” ubrania. Dzieci opowiadały o swoich pasjach i zainteresowaniach. Był to twórczy dzień. Z małych kropek powstawały bardzo ciekawe dzieła. Każdy z naszych uczniów ma talent. Mamy wśród nas talenty plastyczne, muzyczne, sportowe, techniczne i wiele, wiele innych.
Uczniowie klas I– III :
- Oglądali film o małej Vashti, który pozwolił zrozumieć, że każdy z nas ma jakiś talent i najważniejsza jest wiara w swoje możliwości.
- Słuchali i śpiewali specjalnie napisaną na tę okazję piosenkę.
- Czytali teksty ze zrozumieniem i wykonywali do nich prace plastyczne.
- Tworzyli plastyczne dzieła, których motywem przewodnim były kropki.
- Liczyli kropki, dodawali je.
- Odkodowywali wiadomości.
- Robili śmieszne zdjęcia w fotobudce.
W efekcie końcowym powstała galeria prac uczniowskich w klasach i na holu szkoły.