Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6401064
    • Do końca roku: 249 dni
    • Do wakacji: 56 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-26

    Imieniny: Marii, Marzeny

PODSUMOWANIE PROJEKTU "GRAMY W PIKTOGRAMY"

W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie klas trzecich uczestniczyli w projekcie „Gramy w piktogramy”.

 

        Działania projektowe odbywały się w trakcie zajęć rozwijających ,,Omnibus’’ w dwóch grupach (na zmianę). 

        W zajęciach uczestniczyło razem 76 uczniów (17 uczniów z klasy 3a, 24 uczniów z klasy 3b, 18 uczniów z klasy 3c i 17 uczniów z klasy 3d).

 

        Głównym celem zajęć było rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów. Duży nacisk położono na umiejętności prowadzenia rozumowania, argumentowania, opracowania i wyjaśnienia strategii rozwiązania zadania lub problemu, wykorzystania i tworzenia informacji  oraz  dobierania modelu matematycznego do treści zadania.

 

        Użyte w pakiecie piktogramy stanowiły element pośredni między obiektami rzeczywistymi a zapisem symbolicznym, który w matematyce odgrywa ważną rolę. Zajęcia pobudzały kreatywność uczniów oraz wykorzystywały ich naturalną ciekawość i aktywność. Stosowano zadania o zróżnicowanym poziomie trudności do indywidualizacji pracy uczniów.

 

        W trakcie zajęć wykorzystywano wydrukowane komplety piktogramów, gry planszowe, gry komputerowe, prezentacje oraz inne materiały potrzebne do prowadzenia zajęć: wagi, siatki brył, bączki do gier, domino obrazkowe. Wykorzystano także program graficzny Piktografik do tworzenia własnych piktogramów oraz wzory stempli do samodzielnego wykonania.

 

        W wyniku przeprowadzonych zajęć projektowych zaobserwowano, że we wszystkich klasach, nastąpił wzrost poziomu opanowania umiejętności matematycznych uczniów oraz ich umiejętności społecznych, a także motywacji do nauki.

 

        Wg prowadzących najmocniejsze strony projektu to:

• aktywność i samodzielność dzieci w rozwiązywaniu problemów zwiększanie wiary we własne możliwości

• współpraca między uczniami

• rozwijanie zainteresowania i motywację do uczenia się

• umożliwianie autentycznej indywidualizacji pracy z uczniami.