Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6399412
    • Do końca roku: 250 dni
    • Do wakacji: 57 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-04-25

    Imieniny: Jarosława, Marka

Deutsch macht Spaß!

 

Nazwa innowacji

Deutsch macht Spaß!

Temat innowacji

Interaktywne zadania domowe.

Imię i nazwisko autora / zespołu autorskiego

Anna Hojnacka

Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

Anna Hojnacka

Czas trwania innowacji

01.2019 - 06.2020

 

Rodzaj innowacji j (właściwe podkreślić)

Osoby objęte działaniami (właściwe podkreślić)

Zajęcia edukacyjne objęte innowacją (właściwe podkreślić

- programowa,
- organizacyjna,
- metodyczna,

-wychowawcza,

-dydaktyczna,

-opiekuńcza,

-terapeutyczno-zdrowotna,

-przedmiotowa

-eksperyment pedagogiczny

-techmologiczna

- jeden oddział (klasa 6b) lub grupa uczniów,
- więcej oddziałów,
- wszystkie oddziały.

- wybrane zajęcia edukacyjne,
- wszystkie zajęcia edukacyjne,

- jeden przedmiot nauczania,
- więcej przedmiotów nauczania.

Opis innowacji

Uzasadnienie potrzeby innowacji

Wprowadzenie innowacji jest odpowiedzią na wymagania edukacyjne zawarte w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego.

Cele innowacji pedagogicznej

Innowacyjna forma zadań domowych ma na celu zachęcenie i zmotywowanie uczniów do nauki języka niemieckiego przez wprowadzenie atrakcyjnej formy pracy domowej wykonywanej w sieci na portalu edukacyjnym.

Spodziewane efekty

Innowacyjne potraktowanie zadań domowych zakłada wykorzystanie w procesie nauczania nowoczesnych narzędzi (komputer, laptop, tablet) i spowoduje, że uczniowie chętniej będą uczyć się języka niemieckiego. Wszechobecny język angielski i atrakcyjność form, w jakich jest on dostępny dla dzieci i młodzieży, sprawia, że język niemiecki nie wytrzymuje językowej konkurencji, dlatego nauczyciele języka niemieckiego w szczególny sposób powinni zatroszczyć się o atrakcyjność form, dzięki którym uczniowie będą utrwalać zdobyte wiadomości.

Opis innowacji

Uczniowie po zalogowaniu się na stronie internetowej learningapps, rozwiązują wskazane przez nauczyciela zadania lub je samodzielnie tworzą.

Sposoby ewaluacji

Zaplanowano przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej z pytaniami kontrolnymi, czy zaproponowana forma zadań domowych przyniosła spodziewane efekty.