Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6274459
    • Do końca roku: 278 dni
    • Do wakacji: 85 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-03-28

    Imieniny: Anieli, Kasrota

NASZE PRAWA - WSPÓLNA SPRAWA


KLASY


VIII a, VIII b, VIII c, VIII d


PRZEDMIOT:

wiedza o społeczeństwie


      KOORDYNATOR PROJEKTU:

Arleta Paprocka


WSPÓŁREALIZUJĄCY:

 -----------------


 PROBLEM-
-TEMAT PROJEKTU:

„NASZE PRAWA - WSPÓLNA SPRAWA”


CELE PROJEKTU:

kształtowanie postawy obywatela aktywnego oraz świadomego swoich praw  i obowiązków;


      CZAS REALIZACJI PROJEKTU
 (od – do):

12 listopada– 10 grudnia 2019

 


PLANOWANY SPOSÓB
PREZENTACJI:

Wspólne spotkanie klas VIII w hali sportowej – prezentacja efektów realizacji zadań poszczególnych klas oraz spotkanie z przedstawicielem Amnesty Internacjonale i udział w akcji „Maraton pisania listów”  - 10 grudnia 2019


OPIS PROJEKTU/ETAPY:

I etap – WIEDZIEĆ   uczniowie dowiedzą się:
czym są  prawa człowieka, kto chroni praw człowieka/ dziecka na świecie, gdzie zapisane są nasze prawa

II etap – ZNAĆ uczniowie poznają generacje praw człowieka, pracują
z tekstami źródłowymi, poznają katalog praw

III etap – PRZESTRZEGAĆ uczniowie realizują przygotowane zadania projektowe:

1. Na lekcji wiedzy o społeczeństwie poznacie genezę praw człowieka, podstawowe dokumenty zawierające prawa człowieka, organizacje broniące praw człowieka  - wykorzystując tę wiedzę wykonajcie plakat
            pt. NASZE PRAWA – WSPÓLNA SPRAWA

plakat powinien uwzględniać podstawowe informacje o prawach człowieka/ dziecka/ucznia (czas powstania praw, generacje, organizacje chroniące praw itp.) i być czytelny dla uczniów naszej szkoły.


2. Wybierzcie jedno z podstawowych praw człowieka/dziecka/ucznia
 i opowiedzcie o nim przygotowując scenkę filmową /ok.5 min./
Udział w filmie mogą wziąć wszyscy lub wybrani uczniowie  z klasy
a także rodzice, wychowawca ...

3. Nagłośnijcie nasz projekt – zaprojektujcie  ulotki informacyjne
 prawach człowieka/dziecka/ucznia, które rozdacie uczniom naszej szkoły
w ostatnim tygodniu trwania projektu.

4. Przygotujcie quiz wiedzy na temat praw człowieka na stronie
www. create.kahoot.it /20-25 slajdów.

 5. Przygotujcie się do obchodów Dnia Praw Człowieka
każdy uczeń:
 -  ma na sobie jedno z praw/korona lub szarfa/
 -  ma na sobie znaczek wybranej organizacji chroniącej praw
 -  może wziąć udział w „maratonie pisania listów”

PODSUMOWANIE PROJEKTU „NASZE PRAWA – WSPÓLNA SPRAWA”

 

Przez cztery tygodnie uczniowie klas 8a, 8b, 8c i 8d na lekcjach wiedzy  o społeczeństwie realizowali zadania w ramach projektu. Oprócz wiedzy teoretycznej, wynikającej z podstawy programowej, o prawach człowieka / dziecka uczyli się w sposób praktyczny.

Powstały plakaty informujące o naszych prawach oraz ulotki z prawami dziecka, które uczniowie rozdali swoim młodszym kolegom w szkole. Uczniowie stworzyli scenki filmowe i quizy tematyczne / www.kahoot.pl/, które wykorzystamy na lekcjach powtórzeniowych.

W Międzynarodowym Dniu Praw Człowieka  - 10 grudnia, na wspólnym spotkaniu uczniowie zaprezentowali rezultaty swojej pracy. Spotkali się także z panią Natalią Stępień – przedstawicielką Amnesty International, aby wziąć udział w „Maratonie Pisania Listów” – wsparliśmy Młodzież z Grassy Narrows – grupę młodych aktywistów z rdzennej społeczności w północno-zachodnim Ontario. Doświadczyli oni jednego z najgorszych kryzysów zdrowotnych wynikających ze skażenia środowiska naturalnego w Kanadzie.

                                                                                Arleta Paprocka

fotorealacja: