- Odwiedziny: 6274459
- Do końca roku: 278 dni
- Do wakacji: 85 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-03-28
Imieniny: Anieli, Kasrota
NASZE PRAWA - WSPÓLNA SPRAWA
|
|
|
wiedza o społeczeństwie |
|
Arleta Paprocka |
|
----------------- |
|
„NASZE PRAWA - WSPÓLNA SPRAWA” |
|
kształtowanie postawy obywatela aktywnego oraz świadomego swoich praw i obowiązków; |
|
12 listopada– 10 grudnia 2019
|
|
Wspólne spotkanie klas VIII w hali sportowej – prezentacja efektów realizacji zadań poszczególnych klas oraz spotkanie z przedstawicielem Amnesty Internacjonale i udział w akcji „Maraton pisania listów” - 10 grudnia 2019 |
|
I etap – WIEDZIEĆ uczniowie dowiedzą się: II etap – ZNAĆ uczniowie poznają generacje praw człowieka, pracują III etap – PRZESTRZEGAĆ uczniowie realizują przygotowane zadania projektowe: 1. Na lekcji wiedzy o społeczeństwie poznacie genezę praw człowieka, podstawowe dokumenty zawierające prawa człowieka, organizacje broniące praw człowieka - wykorzystując tę wiedzę wykonajcie plakat plakat powinien uwzględniać podstawowe informacje o prawach człowieka/ dziecka/ucznia (czas powstania praw, generacje, organizacje chroniące praw itp.) i być czytelny dla uczniów naszej szkoły.
3. Nagłośnijcie nasz projekt – zaprojektujcie ulotki informacyjne 4. Przygotujcie quiz wiedzy na temat praw człowieka na stronie 5. Przygotujcie się do obchodów Dnia Praw Człowieka |
PODSUMOWANIE PROJEKTU „NASZE PRAWA – WSPÓLNA SPRAWA”
Przez cztery tygodnie uczniowie klas 8a, 8b, 8c i 8d na lekcjach wiedzy o społeczeństwie realizowali zadania w ramach projektu. Oprócz wiedzy teoretycznej, wynikającej z podstawy programowej, o prawach człowieka / dziecka uczyli się w sposób praktyczny.
Powstały plakaty informujące o naszych prawach oraz ulotki z prawami dziecka, które uczniowie rozdali swoim młodszym kolegom w szkole. Uczniowie stworzyli scenki filmowe i quizy tematyczne / www.kahoot.pl/, które wykorzystamy na lekcjach powtórzeniowych.
W Międzynarodowym Dniu Praw Człowieka - 10 grudnia, na wspólnym spotkaniu uczniowie zaprezentowali rezultaty swojej pracy. Spotkali się także z panią Natalią Stępień – przedstawicielką Amnesty International, aby wziąć udział w „Maratonie Pisania Listów” – wsparliśmy Młodzież z Grassy Narrows – grupę młodych aktywistów z rdzennej społeczności w północno-zachodnim Ontario. Doświadczyli oni jednego z najgorszych kryzysów zdrowotnych wynikających ze skażenia środowiska naturalnego w Kanadzie.
Arleta Paprocka
fotorealacja: