MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

Jesteś tu: » Strona główna » Projekty szkolne » MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

 

 

 

 

 

 

 

 


Cele:

  • Pomoc w odkrywaniu talentów,
  • Poznawanie swoich mocnych strony
  •  Prezentowanie talentów

 

Czas realizacji: od 11 – 15 września 2017 r.

 

Adresat: uczniowie klas 2 i 3  - edukacja wczesnoszkolna

 

Koordynator : Aleksandra Krzyżańska

 

Formy pracy: praca w zespołach klasowych

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

 

  • Zaproszenie do obchodów,” ubieranie się w kropki”
  • Nauka piosenki pt. „Kropka”
  • Obejrzenie filmu – poznanie historii Vashti
  •  Rozmowy, refleksje na temat mocnych stron, pokonywania słabości, wzajemnej pomocy, odkrywanie talentów, budowanie dobrej atmosfery sprzyjającej rozwojowi.
  • Motywem przewodnim jest kropka - powstają kropkowe dzieła sztuki, matematyczne łamigłówki, zagadki i przysłowia, drzewa talentów, praca z tekstem, rebusy, kodowanie alfabetem Braille`a, zajęcia ruchowe z kropką, sesja fotograficzna, tabletowe kropki – do wyboru przez wychowawcę klasy.
  • Wystrój klasy
  • Podsumowanie – krótka, pisemna wypowiedź, prezentacja działań na szkolnej stronie wwww.

 


 

STRONA DLA NAUCZYCIELI - TUTAJ

 


PODSUMOWANIE PROJEKTU

W tym roku, po raz pierwszy w naszej szkole, 15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. To był bardzo radosny dzień, inny niż wszystkie. Wielu uczniów i nauczycieli, aby uczcić ten dzień ubrało się w kropki. Dzieci opowiadały o swoich pasjach i zainteresowaniach. Każdy z naszych uczniów ma talent. Mamy wśród nas talenty plastyczne, muzyczne, sportowe, techniczne i wiele, wiele innych.


Uczniowie klas II– III :

  • Oglądali film o małej Vashti, który pozwolił zrozumieć, że każdy z nas ma jakiś talent i najważniejsza jest wiara w swoje możliwości.  
  • Słuchali  i śpiewali napisaną specjalnie na tę okazję piosenkę.
  • Czytali teksty ze zrozumieniem i wykonywali do nich prace plastyczne.
  • Tworzyli plastyczne dzieła, których motywem przewodnim były kropki. 
  • Liczyli kropki, dodawali je lub mnożyli
  • Kodowali, a potem za pomocą specjalnej aplikacji „ożywiali” rysunki z kropką

W efekcie końcowym powstała galeria prac uczniowskich w klasach i na holu szkoły.


                                                              Zachęcamy  do obejrzenia naszych prac