MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

Jesteś tu: » Strona główna » Projekty szkolne » MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

Cele:

  • Rozbudzenie wyobraźni,
  • Zainspirowanie do działania,
  • Pomoc w odkrywaniu talentów,
  • Poznawanie swoich mocnych strony
  •  Prezentowanie talentów

 

Czas realizacji: od 10 – 15 września 2018 r.

 

Adresat: uczniowie klas 1- edukacja wczesnoszkolna

 

Koordynator : Anna Winnicka-Grupa , Jolanta Nizio

 

Formy pracy: praca w zespołach klasowych

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

 

  • Zaproszenie do obchodów,” ubieranie się w kropki”
  • Nauka piosenki pt. „Kropka”
  • Obejrzenie filmu – poznanie historii Vashti
  •  Rozmowy, refleksje na temat mocnych stron, pokonywania słabości, wzajemnej pomocy, odkrywanie talentów, budowanie dobrej atmosfery sprzyjającej rozwojowi.
  • Motywem przewodnim jest kropka - powstają kropkowe dzieła sztuki, matematyczne łamigłówki, zagadki i przysłowia, drzewa talentów, praca z tekstem, rebusy, kodowanie alfabetem Braille`a, zajęcia ruchowe z kropką, sesja fotograficzna, tabletowe kropki – do wyboru przez wychowawcę klasy.
  • Wystrój klasy oraz prezentowanie prac na holu w szkole
  • Podsumowanie – krótka, pisemna wypowiedź, prezentacja działań na szkolnej stronie wwww oraz na szkolnym holu.

 

                                                   Piosenka - TUTAJ         film - TUTAJ



 PODSUMOWANIE PROJEKTU


 

Dnia 15 września uczniowie klas pierwszych obchodzili Międzynarodowy Dzień Kropki. Wielu uczniów tego dnia ubrało się w „kropkowane” ubrania. Dzieci opowiadały o swoich pasjach i zainteresowaniach. Był to twórczy dzień. Z małych kropek powstawały bardzo ciekawe dzieła. Każdy z naszych uczniów ma talent. Mamy wśród nas talenty plastyczne, muzyczne, sportowe, techniczne i wiele, wiele innych.

 

 

 

Uczniowie klas I– III :

 

  • Oglądali film o małej Vashti, który pozwolił zrozumieć, że każdy z nas ma jakiś talent i najważniejsza jest wiara w swoje możliwości.  
  • Słuchali  i śpiewali specjalnie napisaną na tę okazję piosenkę.
  • Czytali teksty ze zrozumieniem i wykonywali do nich prace plastyczne.
  • Tworzyli plastyczne dzieła, których motywem przewodnim były kropki. 
  • Liczyli kropki, dodawali je.
  • Odkodowywali wiadomości.
  • Robili śmieszne zdjęcia w fotobudce.

 

 

 

W efekcie końcowym powstała galeria prac uczniowskich w klasach i na holu szkoły.