Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6404794
    • Do końca roku: 248 dni
    • Do wakacji: 55 dni
  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-27

    Imieniny: Sergiusza, Teofila

Otwarcie sali integracji sensorycznej

W miniony piątek – 21 kwietnia 2023 r. odbyło się uroczyste otwarcie sali integracji sensorycznej, a właściwie sali terapeutycznej. 

Wśród zaproszonych gości, którzy celebrowali z nami ten moment, byli: Wizytator Kuratorium Oświaty – p. Genowefa Wasiak oraz p. Hanna Wartecka, Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Szamotułach – p. Anna Rożańska, Burmistrz Gminy Pniewy p. Jarosław Przewoźny, Kierownik Referatu Oświaty p. Adrianna Chojan, Dyrektor Domu Środowiskowego „Jawor” p. Renata Kończak, Dyrektor Szkoły Podstawowej w Chełmnie p. Ewa Pacharzyńska-Norek, Dyrektor Przedszkola Miś p. Katarzyna Kurek-Brzyk, Przewodniczący Rady Rodziców Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Pniewach p. Zbigniew Ochla oraz przedstawiciele lokalnych mediów.  

Pani Dyrektor Anna Pupka, budując koncepcję funkcjonowania i rozwoju naszej Szkoły, a jednocześnie odpowiadając na specjalne potrzeby rozwojowe coraz liczniejszej grupy uczniów, zdecydowała o powstaniu sali terapeutycznej. Piątkowe spotkanie miało na celu, nie tylko zainaugurowanie działalności tego niezwykłego miejsca, lecz także podkreślenie jak ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka ma integracja sensoryczna oraz zakłócenia w jej prawidłowym rozwoju.  

Spotkanie poprowadziła pedagog szkolna oraz terapeuta integracji sensorycznej, na co dzień gospodyni nowopowstałej sali p. Anna Chmielnik, która przedstawiła podstawowe założenia integracji sensorycznej i zaprezentowała elementy wyposażenia sali terapeutycznej. 

Jest to wyjątkowa przestrzeń, służąca organizacji zajęć przez nauczycieli - terapeutów, z zakresu terapii integracji sensorycznej, korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, logopedycznych czy dydaktyczno-wyrównawczych. Zajęcia te służą wyrównywaniu deficytów rozwojowych funkcji poznawczych, motorycznych, sensomotorycznych, zaburzeń rozwoju mowy czy dysfunkcji intelektualnych. Wyposażenie sali terapeutycznej zachęca ucznia do podejmowania różnych aktywności, w atmosferze poczucia bezpieczeństwa i pozytywnych emocji. Służy poprawie koncentracji uwagi, funkcji wzrokowych i słuchowych oraz sprawności w zakresie małej i dużej motoryki, co korzystnie wpływa zarówno na rozwój poznawczych jak i emocjonalno-społeczny dziecka. Zostało zakupione ze środków własnych Szkoły oraz dofinansowania pozyskanego z programu „Aktywna Tablica” (program rozwijania infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych przeznaczony dla szkół podstawowych kształcących uczniów ze SPE). 

Mamy nadzieję, że tak ważny współcześnie temat integracji sensorycznej, poruszony podczas piątkowego spotkania odbije się echem w pniewskiej społeczności, a prowadzone w nowej sali terapeutycznej zajęcia, będą przynosiły pozytywne zmiany rozwojowe, satysfakcję i radość naszym uczniom. 

 

W. Kociemba - Trawińska
A. Chmielnik