Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6444872
    • Do końca roku: 236 dni
    • Do wakacji: 43 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-05-09

    Imieniny: Grzegorza, Karoliny

Projekt matematyczny dla klas 6 - "Planujemy 2-3 dniową wycieczkę klasową"

Cele:

  • Przygotowanie oferty wycieczki dwudniowej w Polsce,
  • Rozwijanie matematycznej wiedzy i umiejętności uczniów,
  • Stwarzanie uczniom możliwości osiągania sukcesów,
  • Kształtowanie współpracy w grupie,
  • Kształtowanie samodzielności i odpowiedzialności.

Czas realizacji: marzec – maj 2023 na lekcjach GDD (5-6 godzin)

Termin rozpoczęcia projektu: 13 marca 2023 r.

Adresat: uczniowie klas 6 Szkoły Podstawowej w Pniewach

Koordynatorzy: A. Ciszak, L. Węglarz oraz nauczyciele uczący w klasach 6

Formy pracy: praca w grupach 2-3 osobowych.

Formy prezentacji projektu

  • prezentacja multimedialna
  • folder
  • plakat

Kryteria oceny:

  • zgodność z kryteriami zadania,
  • pomysłowość,
  • systematyczność i terminowość,
  • estetyka wykonanej końcowej pracy

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

Zaplanujcie dwudniową wycieczkę w Polsce:

W planie uwzględnijcie:

  1. Wybór miejsca – gdzie chcecie jechać i co zobaczyć, miejsce noclegu.

 2. Liczba uczestników wycieczki – uczniów i opiekunów

 3. Kosztorys wycieczki – uwzględnijcie wszystkie wydatki  i zapewnijcie rezerwę na nieprzewidziane sytuacje. 
Kosztorys powinien zawierać koszty:

- dojazdu,

- noclegów,

- wyżywienia,

- biletów wstępu do zwiedzanych obiektów,

- ubezpieczenie.
4. Rozkład dnia – dla każdego dnia wycieczki, zaplanujcie, co w tym dniu będziecie robić.

5. Czas, jaki będzie potrzebny do pokonania poszczególnych etapów podróży z uwzględnieniem przerw.

6.Wszystkie potrzebne informacje wyszukajcie w Internecie.    

W planie wycieczki podajcie dokładny adres i nazwę miejsca noclegowego, zwiedzanych obiektów itp.
Pamiętajcie o podaniu adresów stron internetowych, z których korzystaliście.

 

PODSUMOWANIE

 

Uczniowie podczas wykonywania projektów pracowali na zajęciach rozwijających z matematyki, korzystali z internetu oraz przewodników i książek.

Wszyscy uczniowie wywiązali się z zadania projektowego. Powstały

plakaty i foldery zapraszające do udziału w wycieczkach.

Efekty pracy uczniów na zdjęciach.

 

Napisała L. Węglarz