Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6402803
    • Do końca roku: 249 dni
    • Do wakacji: 56 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-26

    Imieniny: Marii, Marzeny

Cele lekcji i kryteria sukcesu.

 Formułując cele lekcji i kryteria sukcesu należy pamiętać, że są to dwie oddzielne informacje dla ucznia – cele to zakładany efekt działań edukacyjnych, a kryteria sukcesu konkretne wymagania, które uczeń musi spełnić, by dojść do wyznaczonego celu. 

Cele i kryteria formułowane są zawsze w języku zrozumiałym dla ucznia, najczęściej w pierwszej osobie.

Warto zapamiętać typowe sformułowania:

 

Poziom wiadomości      i umiejętności:

 

Cel:

 

Kryteria sukcesu:

 

Zapamiętywanie wiadomości

 

wymienię, podam, opiszę, określę, narysuję, wyliczę…

 

wymieniam, podaję, opisuję, określam…

 

Zrozumienie wiadomości

 

wyjaśnię, rozróżnię, uzasadnię, scharakteryzuję, rozpoznam…

 

wyjaśniam, rozróżniam, uzasadniam, charakteryzuję…

 

Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych

 

sklasyfikuję, zaprojektuję, skonstruuję, ułożę,  porównam, zastosuję, wybiorę sposób…

 

klasyfikuję, porównuję, konstruuję, układam…

 

Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych

 

ocenię, zaproponuję, udowodnię, opracuję, zanalizuję…

 

oceniam, proponuję, udowadniam…

 

Więcej na temat celów i kryteriów sukcesu - TUTAJ