- Odwiedziny: 6402803
- Do końca roku: 249 dni
- Do wakacji: 56 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Piątek, 2024-04-26
Imieniny: Marii, Marzeny
Cele lekcji i kryteria sukcesu.
Formułując cele lekcji i kryteria sukcesu należy pamiętać, że są to dwie oddzielne informacje dla ucznia – cele to zakładany efekt działań edukacyjnych, a kryteria sukcesu konkretne wymagania, które uczeń musi spełnić, by dojść do wyznaczonego celu.
Cele i kryteria formułowane są zawsze w języku zrozumiałym dla ucznia, najczęściej w pierwszej osobie.
Warto zapamiętać typowe sformułowania:
Poziom wiadomości i umiejętności: |
Cel: |
Kryteria sukcesu: |
Zapamiętywanie wiadomości |
wymienię, podam, opiszę, określę, narysuję, wyliczę… |
wymieniam, podaję, opisuję, określam… |
Zrozumienie wiadomości |
wyjaśnię, rozróżnię, uzasadnię, scharakteryzuję, rozpoznam… |
wyjaśniam, rozróżniam, uzasadniam, charakteryzuję… |
Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych |
sklasyfikuję, zaprojektuję, skonstruuję, ułożę, porównam, zastosuję, wybiorę sposób… |
klasyfikuję, porównuję, konstruuję, układam… |
Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych |
ocenię, zaproponuję, udowodnię, opracuję, zanalizuję… |
oceniam, proponuję, udowadniam…
|
Więcej na temat celów i kryteriów sukcesu - TUTAJ