Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6404630
    • Do końca roku: 248 dni
    • Do wakacji: 55 dni
  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-27

    Imieniny: Sergiusza, Teofila

Pi-STACJA: DARMOWE WIDEOLEKCJE Z MATEMATYKI

 

Nazwa innowacji

Pi-stacja: Darmowe wideolekcje z matematyki.

Temat innowacji

Głodni wiedzy – sięgnij po Pi-stacje.

Imię i nazwisko autora / zespołu autorskiego

Alina Pigla

Anna Ciszak

Justyna Grzeszczak

Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

Nauczyciele matematyki:

Alina Pigla

Anna Ciszak

Justyna Grzeszczak

Lucyna Węglarz

Agnieszka Wendt

Marek Wendt

Czas trwania innowacji

listopad – czerwiec 2019/2020

 

Rodzaj innowacji j (właściwe podkreślić)

Osoby objęte działaniami (właściwe podkreślić)

Zajęcia edukacyjne objęte innowacją (właściwe podkreślić

- programowa,
- organizacyjna,
- metodyczna,

-wychowawcza,

-dydaktyczna,

-opiekuńcza,

-terapeutyczno-zdrowotna,

-przedmiotowa

-eksperyment pedagogiczny

-technologiczna

- jeden oddział lub grupa uczniów,
- więcej oddziałów,
- wszystkie oddziały

klas V - VIII

- wybrane zajęcia edukacyjne,
- wszystkie zajęcia edukacyjne,

- jeden przedmiot nauczania - matematyka
- więcej przedmiotów nauczania.

 

Opis innowacji

Uzasadnienie potrzeby innowacji

Uczniom coraz trudniej przyswoić i utrwalić nowe zagadnienia

z matematyki. Filmiki edukacyjne wskazują inny obraz spostrzegania matematyki.

Cele innowacji pedagogicznej

- uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego,

- wykorzystanie filmów do przygotowania nowego materiału lub powtórzenia materiału,

- wyrównanie szans uczniów poprzez zapewnienie dostępu do dobrej jakości materiałów edukacyjnych, z których można się uczyć

w dowolnym miejscu i czasie.

Spodziewane efekty

-poprawienie wyników nauczania,

- uczniowie stają się bardziej odpowiedzialni za swój proces kształcenia.

Opis innowacji

Innowacja będzie polegała na wykorzystaniu filmików:

- jako wprowadzenie do tematu,

-powtórzenie i utrwalenie wiadomości na lekcjach i zajęciach dodatkowych,

- jako pomoc dla uczniów w domu.

Sposoby ewaluacji

Naturalną formą ewaluacji będzie poziom zadowolenia uczniów

z własnych dokonań i umiejętności rozwiązywania problemów matematycznych.

 

 

Pniewy, dnia15 października 2019r