Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6403483
    • Do końca roku: 249 dni
    • Do wakacji: 56 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-26

    Imieniny: Marii, Marzeny

BUDOWA I DZIAŁANIE BUTELKI LEJDEJSKIEJ ORAZ ELEKTROSKOPU


KLASA

8A, 8B, 8C, 8D


PRZEDMIOT:

Fizyka


      KOORDYNATOR PROJEKTU:

Tadeusz Porwich


WSPÓŁREALIZUJĄCY:

---------------


 PROBLEM-
-TEMAT PROJEKTU:

Budowa i działanie butelki lejdejskiej oraz elektroskopu.


CELE PROJEKTU:

Przeprowadź eksperyment, aby stworzyć działający model butelki judejskiej lub elektroskopu


      CZAS REALIZACJI PROJEKTU
 (od – do):

28.11.2019 – 15.11.2019


PLANOWANY SPOSÓB
PREZENTACJI:

Prezentacja na lekcji fizyki w danej klasie


OPIS PROJEKTU/ETAPY:

  1. Zapoznanie uczniów na lekcji fizyki z:

a)       budową butelki lejdejskiej i elektroskopu oraz ich działaniem,

b)       procedurą wykonania tych urządzeń,

c)       kryteriami oceny ich pracy, budowy urządzeń i ich wykonania,

d)      terminami oddawania ich prac,

e)       możliwościami poprawy wykonania doświadczenia w wypadku niesprawnego urządzenia.


 

 

 


KLASA

8A, 8B, 8C, 8D


 PROBLEM-
-TEMAT PROJEKTU:

Budowa i działanie butelki lejdejskiej oraz elektroskopu.


KOORDYNATOR PROJEKTU

Tadeusz Porwich


Podsumowanie / efekty

Pomimo przedłużenia czasu wykonania projektu edukacyjnego 34 osoby na 100 w klasach 8 nie wykonało zadania. 8A – 7 osób, 8B – 13 osób, 8C – 8 osób i 8D - 6 osób.

Butelki lejdejskie i elektroskopy prezentowane i oceniane były w większości przypadków przed klasą. Osoby, które wykonały te urządzenia przekonały się, że wiele ciekawych zjawisk i urządzeń można obserwować w domu i wykonać je same.