Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6411708
    • Do końca roku: 246 dni
    • Do wakacji: 53 dni
  • Kalendarium

    Poniedziałek, 2024-04-29

    Imieniny: Hugona, Piotra

Co zamiast ocen?

NAZWA INNOWACJI:Co zamiast ocen? - kontynuacja

TYTUŁ INNOWACJI:Lekcje języka angielskiego w klasie 7E, 4C oraz 4B bez ocen cyfrowych z wykorzystaniem wszystkich strategii OK oraz technik MK

CZAS:wrzesień 2023 – czerwiec 2024

Niniejsza innowacja jest kontynuacją innowacji sprzed roku poszerzoną o kolejne dwie klasy, ma na celu szerzenie idei doceniania pracy uczniów i podkreślania pozytywnych wyników w nauce z wykorzystaniem oceniania kształtującego i myślenia krytycznego. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do przejęcia odpowiedzialności za własny proces uczenia się. Ponadto, wychodzi naprzeciw potrzebie poprawy relacji w szkole oraz przestrzegania przepisów prawa oświatowego.

1. Cel główny:

Zwiększenie wiary we własne siły poprzez zmianę akcentów w ocenianiu ze szczególnym wyróżnieniem pozytywnych aspektów pracy ucznia.

2.Cele szczegółowe:

- poprawa jakości pracy szkoły

-realizacja podstawy programowej oraz niektórych punktów ze Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030

- zwiększenie motywacji do pracy poprzez pozytywną informację zwrotną

-polepszenie relacji uczeń-nauczyciel

- kształtowanie u uczniów postawy odpowiedzialności za własny proces uczenia się

- rozwijanie w uczniach kompetencji przyszłości

Spodziewane efekty:

Dla Uczniów

-zwiększenie wiary we własne możliwości

większa motywacja do pracy

-współpraca między uczniami a nie rywalizacja o stopnie

-nauka prawdziwej odpowiedzialności

-nauka dla siebie a nie dla stopni

-lepsza realizacja podstawy programowej

- większa świadomość celów i procesów uczenia się

Dla Nauczyciela:

-ma możliwość większej indywidualizacji pracy

-wspiera pozytywne relacje sprzyjające uczeniu się

-wykorzystuje najnowsze metody pracy związane z odkryciami neurodydaktyki

-efektywniej realizuje podstawę programową

-realizuje założenia Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030

Dla Szkoły:

-podniesienie jakości pracy szkoły

-polepszanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym jako placówki bardziej przyjaznej  uczniom i nowoczesnej

Szczegółowa analiza wyników ankiety końcoworocznej, przeprowadzonych rozmów oraz wyników klasyfikacji pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji w tej grupie.

Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi szkoły oraz na stronie internetowej szkoły.

                                                                                        Paulina Hanaka - Adamska