Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

Piątek, 2024-04-26

Imieniny: Marii, Marzeny

1B i 2D W POZNANIU

Dnia 19 maja 2016 dzieci z klas I b i II d były na wycieczce w Poznaniu.

Na początku wycieczki pan przewodnik opowiedział krótką historię powstania miasta Poznania. Następnie z przystanku na alejach Marcinkowskiego wyruszyliśmy „bimbą”  zwiedzać  Poznań - Traktem Królewsko – Cesarskim. Jechaliśmy przez Plac Wolności, Gwarną, Święty Marcin, Marcinkowskiego, Podgórną, Dowbora Muśnickiego, Most Św. Rocha, Jana Pawła II, Wyszyńskiego, Estkowskiego, Małe Garbary, Plac Wielkopolski, 23 Lutego, Mielżyńskiego, Fredry, Roosevelta, Most Dworcowy, Matyi, Królowej Jadwigi,  Strzelecką i wróciliśmy na początkowy przystanek.  O godzinie 12 dotarliśmy na Stary Rynek i oglądaliśmy trykające się koziołki. Dzieci usłyszały legendy związane z koziołkami i miastem. Pan przewodnik wyjaśnił dzieciom słowa z gwary poznańskiej – „gzik, pyry, tytka, ryczka „. Kolejnym celem wycieczki była Cytadela. Mimo zmęczenia bez trudu pokonaliśmy schody prowadzące do Muzeum na Cytadeli. Wszyscy zachwycali się zgromadzonymi eksponatami oraz pojazdami – czołgami, samolotami i  wozami bojowymi.

Nasz wycieczka była bardzo udana, ale przede wszystkim pouczająca.