Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 6404871
    • Do końca roku: 248 dni
    • Do wakacji: 55 dni
  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-27

    Imieniny: Sergiusza, Teofila

KSIĄŻKA ŁĄCZY POKOLENIA- CZYLI 100 BAJEK Z MOJEGO DZIECIŃSTWA

Głównym celem projektu jest propagowanie czytelnictwa i zachęcanie dzieci do systematycznego czytania.



 

Forma projektu:- grupowy, klasowy, indywidualny 

Autorzy projektu:- nauczyciele klas drugich 

Odbiorcy projektu: dzieci z klas drugich  S. P. Pniewy 

Termin projektu:  od 6 do 31 marca 2017r. 

Forma prezentacji: wystawa prac w klasie 

 

Cele szczegółowe:

 

- Rozbudzenie zainteresowań czytelniczych

- Wzbogacenie słownictwa

- Wyrabianie nawyku korzystania z bogactwa literatury pięknej

- Rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć

- Rozwijanie twórczości literackiej i plastycznej

- Integracja wewnątrzszkolna

- Rozwijanie współpracy z rodzicami

 

 

 Umiejętności - cele operacyjne - uczeń:

- lepiej rozumie teksty i polecenia

- łatwiej formułuje wypowiedzi ustne i pisemne

- posiada lepszą zdolność koncentracji

- ma większą motywację do działania i nauki

- poprawia relację z kolegami

- wypożycza więcej książek i samodzielnie je czyta

-przejawia mniej zachowań aspołecznych

- uczy się współdziałania w grupie.

 

 

Koordynatorzy projektu: Jolanta Nizio, Jolanta Słupska

 


ROK SZKOLNY 2016/2017 

od 6 do 31 marca 


ZADANIA

OSOBY ODPOWIEDZIALNE

 

Zaznajomienie uczniów z założeniami projektu

-Przygotowanie informacji dla, uczniów i przedstawienie założeń projektu –koordynatorzy projektu

 

-Przekazanie uczniom przygotowanej listy książek – wychowawcy klas

 

-Nawiązanie współpracy ze szkolną biblioteką

 koordynatorzy projektu

Podział dzieci w klasach na zespoły, przydzielenie   każdej  grupie książki.

Udostępnienie uczniom książek ze zbiorów biblioteki szkolnej –wychowawcy klas, bibliotekarki

 

Głośne czytanie książki przez uczniów( po uprzednim przygotowaniu tekstu w domu)-

 

każda następna grupa prezentuje książki w kolejnym, wyznaczonym przez nauczyciela terminie

 

Wychowawcy klas

Zadania do wykonania przez grupy po przeczytaniu książki:

1. Wykonanie ilustracji

głównego bohatera przez wszystkie dzieci w klasie

( przyklejenie wykonanych prac jako strona tytułowa z adnotacją o autorze i tytule książki) Format A3

 

2. Wykonanie notatki przez grupę  prezentującą książkę:

a) główny bohater,

b) miejsce i czas akcji

c) kolejność wydarzeń

d) kilkuzdaniowa wypowiedź: „Jakie  mogą być dalsze losy bohaterów książki”

 

( wszystkie notatki przyklejamy na kartkę A3

- tworzymy metryczkę książki

- po przeczytaniu wszystkich książek , tworzymy album jako efekt końcowy projektu)

Wychowawcy klas

Przeczytanie przez chętnych rodziców książeczki ze swojego dzieciństwa. Wykonanie przez dzieci i rodziców scenek  (drama)

Wychowawca i rodzice

Prezentacja albumów jako podsumowanie projektu

 

Wychowawcy klas i koordynatorzy projektu


 

Podsumowanie projektu:

 

W projekcie brali udział wszyscy uczniowie klas drugich. Poprzez działania projektowe uczniowie zaczęli częściej korzystać z literatury dziecięcej. Rozwinęła się ich wyobraźnia oraz umiejętność ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć. Dzieci zaczęły lepiej czytać, o czym świadczy przeprowadzony test sprawności czytania w klasach.

 

Uczniowie musieli pokonywać swoje lęki i obawy przed wystąpieniem w klasie.

W prace projektowe włączyli się zaprzyjaźnieni ze szkołą seniorzy i zaprezentowali uczniom ponadczasową baśń: Czarodziejskie krzesiwo”.


Zdjęcia z realizacji projektu