- Odwiedziny: 6404871
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
KSIĄŻKA ŁĄCZY POKOLENIA- CZYLI 100 BAJEK Z MOJEGO DZIECIŃSTWA
Głównym celem projektu jest propagowanie czytelnictwa i zachęcanie dzieci do systematycznego czytania.
Forma projektu:- grupowy, klasowy, indywidualny
Autorzy projektu:- nauczyciele klas drugich
Odbiorcy projektu: dzieci z klas drugich S. P. Pniewy
Termin projektu: od 6 do 31 marca 2017r.
Forma prezentacji: wystawa prac w klasie
Cele szczegółowe:
- Rozbudzenie zainteresowań czytelniczych
- Wzbogacenie słownictwa
- Wyrabianie nawyku korzystania z bogactwa literatury pięknej
- Rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć
- Rozwijanie twórczości literackiej i plastycznej
- Integracja wewnątrzszkolna
- Rozwijanie współpracy z rodzicami
Umiejętności - cele operacyjne - uczeń:
- lepiej rozumie teksty i polecenia
- łatwiej formułuje wypowiedzi ustne i pisemne
- posiada lepszą zdolność koncentracji
- ma większą motywację do działania i nauki
- poprawia relację z kolegami
- wypożycza więcej książek i samodzielnie je czyta
-przejawia mniej zachowań aspołecznych
- uczy się współdziałania w grupie.
Koordynatorzy projektu: Jolanta Nizio, Jolanta Słupska
ROK SZKOLNY 2016/2017
od 6 do 31 marca
ZADANIA |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE
|
Zaznajomienie uczniów z założeniami projektu |
-Przygotowanie informacji dla, uczniów i przedstawienie założeń projektu –koordynatorzy projektu
-Przekazanie uczniom przygotowanej listy książek – wychowawcy klas
-Nawiązanie współpracy ze szkolną biblioteką koordynatorzy projektu |
Podział dzieci w klasach na zespoły, przydzielenie każdej grupie książki. |
Udostępnienie uczniom książek ze zbiorów biblioteki szkolnej –wychowawcy klas, bibliotekarki
|
Głośne czytanie książki przez uczniów( po uprzednim przygotowaniu tekstu w domu)-
każda następna grupa prezentuje książki w kolejnym, wyznaczonym przez nauczyciela terminie
|
Wychowawcy klas |
Zadania do wykonania przez grupy po przeczytaniu książki: 1. Wykonanie ilustracji głównego bohatera przez wszystkie dzieci w klasie ( przyklejenie wykonanych prac jako strona tytułowa z adnotacją o autorze i tytule książki) Format A3
2. Wykonanie notatki przez grupę prezentującą książkę: a) główny bohater, b) miejsce i czas akcji c) kolejność wydarzeń d) kilkuzdaniowa wypowiedź: „Jakie mogą być dalsze losy bohaterów książki”
( wszystkie notatki przyklejamy na kartkę A3 - tworzymy metryczkę książki - po przeczytaniu wszystkich książek , tworzymy album jako efekt końcowy projektu) |
Wychowawcy klas |
Przeczytanie przez chętnych rodziców książeczki ze swojego dzieciństwa. Wykonanie przez dzieci i rodziców scenek (drama) |
Wychowawca i rodzice |
Prezentacja albumów jako podsumowanie projektu
|
Wychowawcy klas i koordynatorzy projektu |
Podsumowanie projektu:
W projekcie brali udział wszyscy uczniowie klas drugich. Poprzez działania projektowe uczniowie zaczęli częściej korzystać z literatury dziecięcej. Rozwinęła się ich wyobraźnia oraz umiejętność ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć. Dzieci zaczęły lepiej czytać, o czym świadczy przeprowadzony test sprawności czytania w klasach.
Uczniowie musieli pokonywać swoje lęki i obawy przed wystąpieniem w klasie.
W prace projektowe włączyli się zaprzyjaźnieni ze szkołą seniorzy i zaprezentowali uczniom ponadczasową baśń: Czarodziejskie krzesiwo”.
Zdjęcia z realizacji projektu